Brev:
Hvordan får jeg ham til at drikke vand?
4. september 2010
Alder:
6 mdr.
Hvordan får jeg ham til at drikke vand?
Kære Helen
Jeg har lige et ekstra spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med.
Min søn på 6 måneder får tre skemåltider om dagen. Resten af tiden ammes han - dog med en enkelt flaske til aften. Han spiser fint - men jeg kan ikke rigtig få ham til at drikke det vand jeg tilbyder ham af kop (snapseglas). Han bliver sur, når jeg prøver. Jeg tilbyder nogle gange en ammetår efter måltidet, men det er ikke meget - om noget - han tager.
Har du en idé til, hvordan jeg får ham til at drikke vand? Jeg er lidt i tvivl om ham får væske nok. Hvordan kan man vurdere det? Hans afføring er som "pølser".
På forhånd tak for svar.
Hilsen C